Пазарам строго на пазарче пошо ми се обраќаат со „девојче“. Чао.

Можете да одите во затвор за носење фејкови. Озбилно.

Компаниите трошат милијарди долари за заштита и маркетинг на нивниот вистински имиџ на брендот за да се осигураат дека клиентите знаат дека ја добиваат вистинската работа – а не фалсификат. За жал, пазарот на фалсификати напредува благодарение на подобрените техники за производство на копирање. Пазарот напредува и поради луѓе кои ги купуваат тие фејкови мислејќи дека ќе личат луксузно или богато.

Настрана од кражба на идентитетот на брендот, а со тоа и на приходите од клиентите, постојат голем број начини на кои фалсификуваните артикли можат да наштетат на бизнисот. Во последните 20 години, фалсификуваните производи предизвикаа губење на 2,5 милиони работни места ширум светот. Секогаш кога се купува фалсификуван предмет (дали свесно или несвесно), се продава еден помалку автентичен производ. На крајот, намалувањето на купувањето на автентични производи влијае на бизнисот, што резултира со отпуштање поради преголемата понуда и премалата побарувачка.

Во моментов, речиси 7% од светската трговија е фалсификувана стока. Иако вообичаено светските модни брендови од висока класа треба да внимаваат на фалсификуваните предмети, сопствениците на мали бизниси со добро дизајнирано деловно лого и висококвалитетни производи или услуги ќе треба да внимаваат на нивното брендирање. Фалсификуваните предмети може да предизвикаат збунетост при купувањето кај клиентите. Иако можеби имаат добри намери да го бараат автентичниот производ, фалсификатите стануваат сè повеќе слични по изглед со вистинскиот. Се проценува дека 34% од потрошувачите се сигурни дека никогаш претходно не купиле фалсификуван производ – ама дали?

За да не се купуваат одредени фалсификувани артикли, постојат неколку начини да разликувате оригинален производ од лажен.

Шиењето. Кога производот е автентичен, шевовите ќе изгледаат многу почисти од оние што се фејк. Шевовите на автентичните предмети ќе бидат прави и ќе содржат повеќе конци. Лажните предмети ќе имаат помалку шевови и линиите нема да бидат ни приближно прави.


Патентите. Внимавајте посебно на патентите, на фалсификуваните предмети обично се сјајни, лесни и често се лупат по прекумерна употреба. Автентичните брендови користат мат финиш на патентите. Кога се користат, прицврстувањата на патентите треба да се чувствуваат тешки, а патентите треба да бидат лесни за употреба.
Логото. Веројатно најлесниот начин да забележите фалсификуван предмет е со поглед на дизајнот на логото. Логото на дизајнерските брендови треба да изгледа совршено, не треба да недостасуваат детали од името на компанијата или логото. Лажните предмети можеби немаат ни лого и наместо тоа ќе се обидат да ги измамат потрошувачите врз основа на бојата, обликот и патернот на производот.


Копчињата. Ако сакате да купите палто, проверете ги копчињата ако не сте сигурни дека предметот е вистински или лажен. На оригиналните копчиња на брендот ќе биде изгравирано името на компанијата, додека фалсификатите ќе користат евтина и лесна пластика која нема етикета. Копчињата, исто така, се шијат безбедно кога се работи за автентичен предмет, не им висат конци или да се преплеткани во шиењето. Закопчувањата на чантите е исто така од безбеден и нерѓосувачки материјал на оригиналите.


Кожата. Еден од најлесните начини да забележите фалсификуван предмет е со одредување дали е направен од вистинска кожа или не. Кога го земате предметот, поминете со раката преку површината. Ако површината на предметот се чувствува мазна и изедначена, тогаш шансите се дека производот е лажен. Вистинската кожа ќе има малку нерамна текстура. Мирисот на вистинска кожа исто така ќе биде нагласен ако предметот е нов. Конечно, погледнете го материјалот, дали материјалот е сјаен? Ако е така, тогаш ова е веројатно лажен дизајнерски производ бидејќи вистинската кожа нема сјајна завршница.


Правописот. Додека многу измамници ја зајакнаа својата игра кога создаваат фалсификувани предмети, понекогаш може да има правописни грешки на лажните производи. Кога го гледате логото, бидете сигурни дека името на брендот е правилно напишано. Не заборавајте да ги проверите ознаките за да видите дали правописот таму е точен или не.
Ткаенината. Ако предметот не е направен од кожа, проверете го типот на ткаенината. Ткаенината од автентични предмети треба да се чувствува појака и поквалитетна. Ткаенината не треба да има влечења или рипки во неа, ниту пак бојата да избледе. Честопати дизајнерските брендови ќе го вклучат дизајнот на нивните лого на ткаенината за постава, па не заборавајте да го проверите овој мал детал.


Пакувањето.  Пакувањето на автентичните предмети (важен елемент за брендирање) треба да биде од цврст материјал и предметот треба совршено да се вклопи во куќиштето. Компаниите трошат милиони на нивното пакување за да се осигураат дека производот е безбеден. Побарајте брендирани платнени торби со врвки за влечење и брендирана хартиена торба – фалсификуваните предмети нема да ги вклучуваат овие детали.
Цените. Ако цената на дизајнерски артикл е премногу добра за да биде вистинита, тогаш големи се шансите тоа да е лажна. Можеби ќе треба да направите дополнително истражување овде и да отидете на интернет за да видите дали компанијата има или не продажба на таа конкретна ставка. Повеќето дизајнерски брендови нема да ги намалат големите попусти на нивните производи, па ако видите некој со скоро 75% попуст од првичната цена, бидете претпазливи. Погледнете ги и ценовните ознаки; дали на ознаката е испечатено логото на брендот? Дали цената изгледа премногу генеричка? Ако е така, тогаш производот најверојатно е фалсификуван.
Дополнителни материјали. Секогаш потврдувајте дека има дополнителни материјали вклучени во пакувањето. Технолошките производи како што се лаптопи, слушалки, звучници, па дури и кујнски гаџети, ќе го имаат соодветниот прирачник и упатствата за сопственикот. Проверете дали сите парчиња на производот се вклучени во кутијата бидејќи често тоа не е случај. Проверете дали има батерии (ако е наведено дека се вклучени), далечински управувачи, додатоци и информации за гаранцијата.

За жал, може да биде многу тешко да се спречи да се продаваат фалсификувани предмети. Најдобар начин за борба против фалсификуваните предмети е со брендирање на сите производи со логото. Фалсификувањето на брендови е криминал, купувањето на фалсификувани брендови може да ви направи големи проблеми.

Во некои земји ако царината мисли дека имате лажна дизајнерска чанта, ќе ви ја одземе. Каде, кога или како сте ја добиле, не е важно. Нема таму ми ја поклонија, не знаев, ама ептен личи на оригиналот…

Низ париските аеродроми се поставени знаци кои предупредуваат дека купувањето или носењето фалсификати е кривично дело. На прекршителите им следува парична казна од 300.000 евра и три години затвор. И француските царински власти се обучени да идентификуваат фалсификати.

Во Италија може да ве поапсат одма ако купувате фејкови и освен затвор ќе платите и казна до 3000 евра.

Дали е тоа ризик што би сакале да го преземете?
Не купувајте фалсификати.